Dícheangail

Faigh tuilleadh eolais faoi dhícheangal, lena n-áirítear a bhfuil clúdaithe sa chód dícheangailte.

Cad is dícheangal ann?

  • Glasáil an mhéadair gháis
  • Baint fhisiciúil an mhéadair
  • Gearradh agus caipíniú an phíobáin seirbhíse gáis

Clúdaíonn an Cód Cleachtais um Dhícheangal dícheangal soláthair gáis i gcás ina:

  • Tá an áitreabh atá le dícheangal á áitiú mar ghnó nó mar theach
  • Ní ar iarratas an chustaiméara atá an dícheangal

Ní chumhdaítear leis an gcód cásanna dícheangailteachta ina bhfuil:

  • Níl an áitreabh atá le dícheangal á áitiú mar ghnó ná mar theach
  • Iarrann an custaiméir an dícheangal. Más mian leat dícheangal a iarraidh, is féidir leat tuilleadh eolais a fháil anseo.
  • Is gá dícheangal ar chúiseanna sábháilteachta chun contúirt do dhaoine nó damáiste do mhaoin a sheachaint
  • Is dícheangal sealadach é e.g. cothabháil; briseadh pleanálaithe nó briseadh cumhachta chun go mbeimid in ann an soláthar a athbhunú do chustaiméirí eile atá ceangailte leis an líonra gáis.


Is é freagracht an tsoláthraí gáis atá ag iarraidh an dícheangal a chinntiú go dtugtar aird leordhóthanach ar an tionchar a eascraíonn as an dícheangal. Chun amhras a sheachaint, agus dícheangal á dhéanamh againn, glacaimid leis go bhfuil an soláthraí gáis atá ag iarraidh an dícheangal tar éis aon cheanglas dlíthiúil nó oibleagáid cheadúnais a chomhlíonadh agus gur ghníomhaigh sé de réir a chód cleachtais dícheangailte féin.

Próiseas an dícheangail

  1. Fógra dícheangailte. Tá an custaiméir i dteideal fógra dícheangailte a fháil de réir pholasaí dícheangailte a sholáthraí gáis. Ní mór cúis an dícheangailte agus deis leordhóthanach chun an chúis leis an dícheangal a réiteach a sholáthar sula n-iarrann an soláthraí gáis ar Líonraí Gáis Éireann an dícheangal a dhéanamh.
  2. An custaiméir a chur ar an eolas. Nuair a shroicheann an criú an láthair, cuirfidh siad an custaiméir ar an eolas go pearsanta (más féidir) go bhfuil dícheangal ar siúl. Mura féidir an fógra a thabhairt, leanfaidh an criú ar aghaidh leis an dícheangal agus fágfaidh siad cárta ag cur an custaiméir ar an eolas faoin dícheangal. Ach amháin i gcás ina bhfuil an t-áitreabh folamh nó má dhiúltaíonn an custaiméir dul isteach, cuirfear cúis an dícheangailte (i.e. soláthraí gáis iarrtha) in iúl don chustaiméir.
  3. Láimhseáil an dícheangailte. Má fhaigheann an criú amach go bhfuil custaiméir leochaileach nuair a shroicheann siad an t-áitreabh chun críocha dícheangailte, tá sé de rogha ag an criú imeacht ón áitreabh agus fógra a thabhairt don soláthraí gáis. Láimhseálfar cásanna breoiteachta nó cailliúint go híogair.
  4. Athcheangal. Beidh ort teagmháil a dhéanamh le do sholáthraí gáis chun athcheangal a iarraidh. Déanfar an t-athcheangal de réir na gcaighdeán feidhmíochta foilsithe de chuid Gas Networks Ireland. Ó dhícheangal go dtí athcheangal, is féidir faisnéis nuashonraithe a fháil trí ghlaoch orainn ar 1800 464 464.
  5. Rúndacht. Coinneoidh muid rúndacht an chustaiméara agus an tsoláthraí gáis.