Cad is dícheangal ann?
- Glasáil an mhéadair gháis
- Baint fhisiciúil an mhéadair
- Gearradh agus caipíniú an phíobáin seirbhíse gáis
Clúdaíonn an Cód Cleachtais um Dhícheangal dícheangal soláthair gáis i gcás ina:
- Tá an áitreabh atá le dícheangal á áitiú mar ghnó nó mar theach
- Ní ar iarratas an chustaiméara atá an dícheangal
Ní chumhdaítear leis an gcód cásanna dícheangailteachta ina bhfuil:
- Níl an áitreabh atá le dícheangal á áitiú mar ghnó ná mar theach
- Iarrann an custaiméir an dícheangal. Más mian leat dícheangal a iarraidh, is féidir leat tuilleadh eolais a fháil anseo.
- Is gá dícheangal ar chúiseanna sábháilteachta chun contúirt do dhaoine nó damáiste do mhaoin a sheachaint
- Is dícheangal sealadach é e.g. cothabháil; briseadh pleanálaithe nó briseadh cumhachta chun go mbeimid in ann an soláthar a athbhunú do chustaiméirí eile atá ceangailte leis an líonra gáis.
Is é freagracht an tsoláthraí gáis atá ag iarraidh an dícheangal a chinntiú go dtugtar aird leordhóthanach ar an tionchar a eascraíonn as an dícheangal. Chun amhras a sheachaint, agus dícheangal á dhéanamh againn, glacaimid leis go bhfuil an soláthraí gáis atá ag iarraidh an dícheangal tar éis aon cheanglas dlíthiúil nó oibleagáid cheadúnais a chomhlíonadh agus gur ghníomhaigh sé de réir a chód cleachtais dícheangailte féin.
Próiseas an dícheangail
- Fógra dícheangailte. Tá an custaiméir i dteideal fógra dícheangailte a fháil de réir pholasaí dícheangailte a sholáthraí gáis. Ní mór cúis an dícheangailte agus deis leordhóthanach chun an chúis leis an dícheangal a réiteach a sholáthar sula n-iarrann an soláthraí gáis ar Líonraí Gáis Éireann an dícheangal a dhéanamh.
- An custaiméir a chur ar an eolas. Nuair a shroicheann an criú an láthair, cuirfidh siad an custaiméir ar an eolas go pearsanta (más féidir) go bhfuil dícheangal ar siúl. Mura féidir an fógra a thabhairt, leanfaidh an criú ar aghaidh leis an dícheangal agus fágfaidh siad cárta ag cur an custaiméir ar an eolas faoin dícheangal. Ach amháin i gcás ina bhfuil an t-áitreabh folamh nó má dhiúltaíonn an custaiméir dul isteach, cuirfear cúis an dícheangailte (i.e. soláthraí gáis iarrtha) in iúl don chustaiméir.
- Láimhseáil an dícheangailte. Má fhaigheann an criú amach go bhfuil custaiméir leochaileach nuair a shroicheann siad an t-áitreabh chun críocha dícheangailte, tá sé de rogha ag an criú imeacht ón áitreabh agus fógra a thabhairt don soláthraí gáis. Láimhseálfar cásanna breoiteachta nó cailliúint go híogair.
- Athcheangal. Beidh ort teagmháil a dhéanamh le do sholáthraí gáis chun athcheangal a iarraidh. Déanfar an t-athcheangal de réir na gcaighdeán feidhmíochta foilsithe de chuid Gas Networks Ireland. Ó dhícheangal go dtí athcheangal, is féidir faisnéis nuashonraithe a fháil trí ghlaoch orainn ar 1800 464 464.
- Rúndacht. Coinneoidh muid rúndacht an chustaiméara agus an tsoláthraí gáis.